CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 7, 2012

Tioman !

Assalamualaikum...

4-6 febuari 2012 kami sekeluarga besar [tak cukup semua] pergi bercuti ke Pulau Tioman,Pahang. ohh! totally fell in love with the beach.

kami bertolak awal pagi kerana feri bertolak pukul 6. nak kena kejar masa. memang ngantuk. dalam feri tido je. zzz.. setelah dua jam,kami sampai Pulau Tioman. hari pertama kami tiada aktiviti apa-apa melainkan mandi pantai dari pukul 3 lebih sampai pukul tujuh tak silap. wee~ tak ingat bila last time mandi pantai.

hari kedua kami pergi snorkeling. dua tempat kami pergi termasuk ke pekan kat pulau tu. memang pengalaman yang menguntungkan! huaa~ ikan sangatlah cantik. tapi ada beberapa orang yang cedera. kena obor-obor dan landak laut. dari pagi sampai pukul 3 [tak silap] baru kami sampai tempat penginapan kami.

tapi lepas tu ada yang nak gi snorkeling kat pantai lagi. saya ikut. syok punya syok... then,I lost the mask!! TT___TT sangat serba salah kepada semua adik,kakak-kakak,sepupu-sepupu yang cari. sampai ada yang kena obor-obor TT__TT sorry sangat-sangat! wuu. sampai pukul 7 kami naik. empty hand. sob. sorry abah..made u paid RM80 for the loss.

even now,i feel guilty to all thoose people. i'm so sorry! TT__TT
yet, thank you so much! i could never repay you guys.

that night,i gave abah money for the payment but abah didn't want to take it [of course] and that make me feel more guilty because no one mad at me...thoose who do the search and abah who had to pay.... TT__TT [tapi kalau kena marah lagi sedih!] ohh! except adik. when he heard i said to abah i lost the mask, he said : "ishh... kak su ni! menyusahkan orang je!!" he yelled!

esoknya, pagi-pagi lagi kami bangun,siap-siap dan bertolak ke jeti. tunggu feri. tunggu punya tunggu feri tak sampai lagi. semua orang dah amik wudhu' awal-awal so kami solat kat jeti tu. orang lain tengok-tengok jugak. but o well. solat jelah. on thoose minutes,i felt something. undescribe. proud,i suppose. :)

so,that's it. our vacation end. hope next family trip will coming soon since i'm quite free now :D

Pulau Tioman.Big Family. Love.Love.Love. !!!

Na said...

"iss fit3yah nie,menyusahkan betul" haha.kidding.no offense.family kite pun tengah rancang holiday untk thn nie.tioman..cam best je~

Fitriyyah A.A said...

haha. why not gi tioman. no offense. no regret. hehe. budak tu memang kureng. buat orang sedih berganda je. huhu..