CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, November 25, 2010

cinta kami.

Assalamualaikum..

Dengan namaNYa yang agung,saya mulakan.



Forum MPP.
Dia seorang diri mara ke hadapan.Saat dia berpaling memandang kami,automatik tangan-tangan kami terangkat memberi semangat secara bisu. Dia tersenyum. Kami lega. Satu tanda yang dia sudah tenang,mungkin. ;)

Pidato.
Rasa sungguh tak mampu sebab memang tak boleh nak berkata di khayalak ramai. Saat2 akhir sebelum pidato,rasa untuk menarik diri semakin kuat. Namun,sokongan semua orang menguatkan. Sangat rasa kemanisan di situ. Lantas,dengan kekuatan yang baru,bicara dimulakan.Walaupun sangat rasa tak bagus dan malu dengan apa yang dikatakan...sahabat2 memujuk.Kemanisan bertambah.

Dan ini, langkah pertamaku untuk menjadi diri yang baru.Insya-Allah.


Maher Zain-'Insya Allah' dan 'Thank You Allah' berkumandang.
Saat sebelum para calon MPP Musleh ke depan. Mata berair. Tanpa kutahu sebab yang kukuh.

Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can`t see which way to go
Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

mungkin tersentuh dengan liriknya yang amat bertepatan dengan keadaan waktu tu. Dengan langkah yang berani,dia mara ke depan. Yakinlah sahabat!


MPP Musleh.
Kamu hebat. Kami percaya akan kebolehan kamu untuk menggerakkan ummah.Kerana itu,kami memilih kamu. Percayalah akan kebolehanmu. Teruslah ke hadapan,sahabat...kerana kami sentiasa berada di belakangmu untuk menyokong mu. :)

Tiba di stesen.
Kami lihat kalian dari jauh. Lantas datang bersalam dan berpelukan. Aneh...tak sampai sejam (kot) dah rindu.

Jalan-jalan.
Mungkin lebih sesuai digelar 'Amazing race' *ikut gaya mayo dan shibak.
Walaupun mungkin berseronok dan bergembira,dalam hati tetap terasa kehilangan yang besar.

Dan malam itu,hujan mengiringi perpisahan kami.

Sungguh,kali ini mungkin pertama kali saya merasakan halawatul iman. Ukhuwwah atas dasar keimanan sangat manis.

moga-moga dengan usaha yang sedikit,
disusuli dengan niat yang ikhlas,
kita semua mendapat syafaat,rahmat dah hidayah dariNYA.

Ameen.

Allah, I wanna thank You
I wanna thank you for all the things that you've done
You've done for me through all my years I've been lost
You guided me from all the ways that were wrong
Indeed you give me hope

Wassalam~

Tuesday, November 16, 2010

Formspring

Assalamualaikum.


tak tahu macam mana terdetik nak buat.

mungkin sudah sampai seru ;)

dakwah banyak cara semestinya.

Moga Allah bersama dalam setiap langkahku.
Bukan. bukan Allah yang tidak bersama.
Tetapi diri sendiri yang menjauh.

ya Allah... jangan biarkan aku jauh dariMu.

_____________________________________________

masa kem,ada sorang sahabat ni selalu nyanyi lagu terima kasih guru. jadi suka pulak. tapi..versi dia lagi best sebab dia dah modified. haha~


salam eid adha.

Wassalam.


Saturday, November 13, 2010

kem qiyadah

Assalamualaikum.


Alhamdulillah,alhamdulillah kerana diberi peluang untuk menyertainya.

Kem ni banyak menjelaskan lagi kepada kami akan tanggungjawab.
Dan sungguh,manusia memang harus selalu diperingatkan.

Saya belajar sangat BANYAK benda.
Dan setiap perkara semakin jelas pada penglihatan saya.
Dan saya juga baru tahu rukun baiah. terasa kerdil dan jahil je T__T

Terima kasih yang tak terhingga kepada uztaz,ustazah dan para fasi.
Tanpa kalian,tidak mungkin kami mendapat ilmu yang diberikan.

Maaf.Maaf andai kami tidak seperti yang diharapkan.
Insya-Allah,kami akan mempraktikkan ilmu yang telah dipelajari pada tahun depan.
Doakan yang terbaik untuk kami,ye.
Kami ingin sangat menjayakan transformasi hidayah.

Juga terima kasih kepada pemberi nota cinta. :)
Sungguh,tanpa kamu memberitahu,tidak mungkin saya tahu kesalahan saya.
we're no angel,right? tentu saja ada kelemahan.

Qiyadah sayang,kita memang tidak boleh capai tahap kesempurnaan.
Tetapi kita boleh menjadi yang terbaik,bukan?

Moga semangat yang kita ada lepas kem ni kekal sampai kita kembali bertugas tahun depan. err. walaupun ,macam mustahil tapi kita kena saling ingat-mengingatkan. dengan itu, saf kita menjadi kuat.

O Allah,thanks for everything.

"Patutkah kamu menyuruh manusia supaya berbuat kebaikan sedang kamu lupa akan diri kamu sendiri; padahal kamu semua membaca Kitab Allah, tidakkah kamu berakal?" - Al-Baqarah, 44


saya tak hebat. oleh itu,saya sangat perlukan orang yang hebat seperti anda semua untuk tolong saya.

"Moga usaha kita yang sedikit mendapat redhaNYA."

Terima kasih.

Wassalam.



Tuesday, November 9, 2010

Assalamualaikum.



"ey,keluar cepat!"

"apa ni?! dah belum?"

"eh,belum..belum!"

*3 situasi yang berbeza.


haha. chaos! but we did ENJOY ourself there.

but,guys.

sorry for the music. haha~
lagu yang diplay, distopkan tetibe.
tetibe lagu yang tak sepatutnya bunyi dulu dah terplay.

quite ruin the drama,right.
sorry again.

tetibe rasa sedih class ni dah habis.
walaupun sebelum ni ada rasa class ni ganggu rehat,etc sikit.
tapi tulah nikmat yang hanya akan terasa bila ianya dah pergi.

tahun depan form 5!
oh,tidak.

Wassalam.