CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, April 26, 2010

aku bersyukur

Assalamualaikum.

"Maka ingatlah kepadaku,Aku pun akan ingat kepadamu.Bersyukurlah kepadaku,dan janganlah kamu ingkar kepadaku."

AL-Baqarah:152


Baru sebentar tadi...

kakak menyuruh adik solat.
Adik lari masuk bilik sebab x nak.
Lama lepas tu adik datang balik.
Sebelah saya kakak dah bentangkan sejadah untuk adik.
Adik terus solat.Tapi dia solat main-main.Laju macam apa.

saya: "Adik! apa solat macam ni!" *tangan cubit adik. x pastilah dia sakit ke x sebab die keding!

adik buat x endah dan terus solat(cehh...macam bagus je teruskan solat walau apa yang berlaku)

saya geram. saya marah lagi. saya pun x pasti kenapa saya marah sangat. adik kan kecik lagi.

Setelah solat dua rakaat, (patutnya 3 rakaat) adik angkat tangan,berdoa'.

Adik: "Ya Allah,bagilah kak su 9A,semua A.....kakak 9A,semua A,umi abah sihat,banyak duit...Haziq,Naufal,Syahmi anak yang soleh"

serius terharu.mata memang dah bergenang.walaupun memang tiap2 hari tu je doa' dia dari tahun lepas.

tahun lepas! *dah...lupakan! bina diri yang baru.


"Beruntunglah kamu kerana Allah pilih kamu untuk diuji. Dari ramai2 manusia,Dia pilih kamu.Allah uji tanda DIA sayang dengan hambaNya.Dia tak mahu hambaNya tu jauh dari DIA."
-Ustazah Nasuha.

*heyy...rasa sangat lega internet dah ok.


Wassalam.

Saturday, April 17, 2010

..

Assalamualaikum...

memang dah lama x update! kenapa? internet rosak.

..............................................................................................

we can't run away for forever,right?
kerana kita tetap akan melalui satu hari itu walau sepahit atau sesukar mana pun.

So I choose to have that day.

The day that everyone smile and happy...
And i tried to be that way.

Biarlah.

Time will heal everything.

Sesetengah perkara kita memang patut tanggung sendiri.

Dan insya-Allah,saya masih mampu.

Janji Allah itu pasti!

*internet still rosak.

Wassalam.